Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities
1.1. In deze algemene voorwaarden worden de onderstaande termen in de navolgende betekenis
gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:
Opdrachtnemer: Coachingspraktijk Marjolein ~durf te ZIJN~ gevestigd in Norg en ingeschreven bij de KVK onder nummer 91564425. Tevens de gebruiker van deze algemene voorwaarden.
Aanvang: Het overeengekomen moment voor de aanvang van de Sessie;
Sessie: De afspraak in persoon of op afstand tussen de Deelnemer en Opdrachtnemer voor een (coach) gesprek;
Bedrijf: De rechtspersoon of de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf;
Deelnemer: De natuurlijke persoon ten behoeve van wie de Opdrachtgever de Overeenkomst is aangegaan en/of de natuurlijke persoon die deelneemt aan een Sessie. Indien de Opdrachtgever ten behoeve van zichzelf een Overeenkomst met Opdrachtnemer is aangegaan, dan is de Opdrachtgever tevens de Deelnemer;
Materialen: Alle door Opdrachtnemer in het kader van de Overeenkomst ontwikkelde of ter beschikking gestelde teksten, adviezen, coachmateriaal en ieder ander werk in de zin van de Auteurswet;
Opdrachtgever: De rechtspersoon of de natuurlijke persoon die met Opdrachtnemer een Overeenkomst is aangegaan of wenst aan te gaan;
Overeenkomst: De overeenkomst tussen Opdrachtnemer en de Opdrachtgever;
Particulier: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf;
Schriftelijk: Schriftelijk of via digitale communicatie
1.2.
Tenzij uit de context anders blijkt, verwijzen gedefinieerde begrippen in het enkelvoud tevens naar het meervoud.
1.3. Daar waar in deze algemene voorwaarden “hij” of “zijn” genoemd wordt, kan uiteraard ook “zij” of “haar” worden gelezen.

Artikel 2. Algemeen
2.1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van Opdrachtnemer, op alle Overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en de Opdrachtgever en op alle Sessies.
2.2. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
2.3. Indien deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een rechtsverhouding tussen Opdrachtnemer en de Opdrachtgever, dan wordt de Opdrachtgever geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op nadien gesloten en te sluiten Overeenkomsten.
2.4. De onderhavige algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle Overeenkomsten met Opdrachtnemer voor de uitvoering waarvan derden worden betrokken.
2.5.
De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de Opdrachtgever zijnde een Bedrijf wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.6.
Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door Opdrachtnemer vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.
2.7.
Indien Opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Opdrachtnemer in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen.
2.8. Opdrachtnemer heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en de gewijzigde algemene voorwaarden op de bestaande Overeenkomst van toepassing te verklaren. Indien de gewijzigde algemene voorwaarden op de bestaande Overeenkomst van toepassing worden verklaard, dan wordt de Opdrachtgever Schriftelijk van de nieuwe versie van de algemene voorwaarden op de hoogte gesteld en van de datum waarop de nieuwe algemene voorwaarden in werking treden. Betreft de wijziging een ingrijpende inhoudelijke wijziging ten nadele van de Opdrachtgever zijnde een Particulier, dan heeft de Opdrachtgever zijnde een Particulier het recht de Overeenkomst kosteloos op te zeggen tegen de dag waarop de nieuwe algemene voorwaarden in werking treden.

Artikel 3. Aanbod
3.1.
Ieder aanbod van Opdrachtnemer is vrijblijvend.
3.2.
De Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem aan Opdrachtnemer opgegeven eisen en specificaties van de gewenste prestatie en andere gegevens waarop Opdrachtnemer zijn aanbod baseert.
3.3.
Kennelijke fouten of vergissingen in Overeenkomsten of e-mailberichten van Opdrachtnemer binden Opdrachtnemer niet.
3.4.
Vermelde tarieven gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

Artikel 4. Totstandkoming van de Overeenkomst
4.1.
De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Opdrachtgever uitdrukkelijk akkoord is gegaan, mondeling dan wel schriftelijk, met het aanbod van Opdrachtnemer.
4.2. Nadat de Overeenkomst tot stand is gekomen, stuurt Opdrachtnemer de Opdrachtgever een bevestiging via de e-mail.
4.3. Opdrachtnemer is gerechtigd haar werkzaamheden op te schorten indien de Opdrachtgever op haar verzoek geen zekerheid stelt voor betalings- en overige verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst, onverminderd de gehoudenheid van de Opdrachtgever de reeds verrichtte werkzaamheden door Opdrachtnemer en gemaakte kosten te vergoeden.

Artikel 5. Prijzen en betaling
5.1.
De Opdrachtgever wordt geacht de door de Opdrachtnemer gehanteerde tarieven te kennen en daarmee akkoord te gaan. Betaling dient te geschieden binnen 8 dagen na factuurdatum, onder vermelding van het factuurnummer.
5.2. De tarieven van Opdrachtnemer zijn in euro’s en vrijgesteld van BTW omdat Opdracht nemer onder de Kleine Ondernemers Regeling (KOR) valt.
5.3.
Klachten betreffende de facturen en factuurprijzen dienen schriftelijk te worden ingediend en dienen binnen acht dagen na factuurdatum te zijn ontvangen door de Opdrachtnemer, bij gebreke waarvan klachten ter zake niet meer worden aanvaard en de Opdrachtgever geacht wordt met de inhoud van de factuur te hebben ingestemd. De verplichting tot betaling wordt niet opgeschort door het indienen van een klacht.
5.4. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de Opdrachtgever, vanaf de datum waarop de verschuldigde som opeisbaar is geworden tot aan het tijdstip van betaling de wettelijke handelsrente, conform artikel 6:119 (a) Burgerlijk Wetboek, verschuldigd.
5.5. Daarnaast komen alle kosten van invordering, nadat de Opdrachtgever in verzuim is, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, ten laste van de Opdrachtgever.
5.6. De buitengerechtelijke incassokosten worden bij de Opdrachtgever zijnde een Bedrijf vastgesteld op 15% van de hoofdsom met een minimum van € 100,-.
5.7. De buitengerechtelijke incassokosten worden bij de Opdrachtgever zijnde een Particulier vastgesteld overeenkomstig de Wet Incassokosten.
5.8. Door de Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening van, in de eerste plaats alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt de Opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
5.9. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de Opdrachtgever, zullen de vorderingen van Opdrachtnemer en de verplichtingen van de Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer, onmiddellijk opeisbaar zijn.

Artikel 6. Annulering
6.1.
Opdrachtnemer heeft het recht om zonder opgave van reden een Sessie te annuleren of, indien Opdrachtnemer daarvoor een gegronde reden heeft, de deelname van een Deelnemer aan Sessie te weigeren. Indien de Sessie wordt geannuleerd of deelname van een Deelnemer aan de Sessie wordt geweigerd, dan wordt de overeengekomen vergoeding voor de Sessie gecrediteerd.
6.2. Iedere Sessie, waarbij al dan niet een Sessie heeft plaatsgevonden of die niet minimaal 24 uur van tevoren is afgezegd, wordt in rekening gebracht.
6.3 Indien de Opdrachtgever de Sessie korter dan 24 uur verplaatst, dan worden de volgende kosten ter compensatie voor reeds uitgevoerde voorbereidingswerkzaamheden en gereserveerde arbeidstijd aan de Opdrachtgever in rekening gebracht: 50% van de overeengekomen prijs voor de Sessie;
6.4. Onder annulering in de zin van dit artikel dient teven te worden verstaan het zonder afmelden niet verschijnen van de Deelnemer op een Sessie.
6.5. Indien voor de Sessie geen vaste prijs is overeengekomen, dan is “de overeengekomen prijs voor de Sessie” in de zin van artikel 5.2 het overeengekomen uurtarief van Opdrachtnemer maal het aantal gereserveerde uren voor de Sessie.
6.6. Opdrachtnemer ontvangt de annulering bij voorkeur Schriftelijk.
6.7. Opdrachtnemer kan besluiten bij een annulering, gezien de bijzondere omstandigheden van het geval, dat de kosten genoemd in artikel 5.2 niet aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht.

Artikel 7. Uitvoering van de Overeenkomst
7.1. Iedere Overeenkomst leidt voor Opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting en niet tot een resultaatverplichting, waarbij Opdrachtnemer gehouden is zijn verplichtingen na te komen naar beste kunnen, met de nodige zorgvuldigheid en het nodige vakmanschap. De honorering van Opdrachtnemer is niet afhankelijk van het resultaat. Opdrachtnemer garandeert niet dat met haar werkzaamheden het beoogde resultaat zal worden bereikt. Het succes is mede afhankelijk van de samenwerking van partijen en van de inzet van de Deelnemer. De Deelnemer is te allen tijde zelf
verantwoordelijk voor het resultaat.
7.2.
Opdrachtnemer heeft het recht bij de uitvoering van de Overeenkomst, zonder kennisgeving aan de Opdrachtgever, derden in te schakelen, diensten van derden af te nemen en de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk door derden te laten verrichten.
7.3.
De door Opdrachtnemer verstrekte adviezen en inhoud van door Opdrachtnemer gegeven Sessie, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als bindend advies, maar Opdrachtnemer neemt haar zorgplicht naar beste kunnen in acht.
7.4.
Deelnemer is ermee bekend dat een Sessie kan leiden tot het loskomen van bepaalde emoties.
7.5. Alle (lichamelijke en/of psychische) schade ten gevolge van deelname aan de Sessie is geheel op eigen risico en verantwoordelijkheid van Deelnemer.
7.6. Indien Opdrachtnemer tijdens een sessie situaties of ziektebeelden vermoedt die niet binnen de diensten van Opdrachtnemer vallen, dan zal Opdrachtnemer de Deelnemer doorverwijzen naar een arts of deskundige.

Artikel 8. Informatieverstrekking door de Opdrachtgever
8.1.
De Opdrachtgever is verplicht om alle (persoons)gegevens aan te leveren die door Opdrachtnemer worden gevraagd. Opdrachtnemer zal alleen om gegevens vragen die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. Indien zich na het tot stand komen van de Overeenkomst wijzigingen voordoen in de opgegeven gegevens van de Opdrachtgever, dan dient dit aan Opdrachtnemer doorgegeven te worden.
8.2. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van het niet hebben ontvangen van informatie door de Opdrachtgever vanwege onjuiste (persoons)gegevens.

Artikel 9. Verantwoordelijkheden en verplichtingen van de Opdrachtgever en Deelnemer
9.1.
De Opdrachtgever dient ervoor zorg te dragen dat de Deelnemer die hij heeft aangemeld voor een Sessie tevens de bepalingen van deze algemene voorwaarden in acht laat nemen.
9.2. De Deelnemer draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze
noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst volledig en tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt of ter beschikking worden gesteld.
9.3. In het bijzonder heeft een Deelnemer meldplicht aangaande (potentiële) gezondheids-risico’s voorafgaand aan een Sessie. Deelnemer is verplicht voor aanvang van de Sessie aan Opdrachtnemer aan te geven of hij last heeft van lichamelijke of geestelijke aandoeningen, of medicijnen gebruikt, waardoor hij niet op normale wijze deel kan nemen. Deelnemer is zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor het niet, niet tijdig en/of niet volledig doorgeven van deze informatie.
9.4. De Deelnemer dient zich te onthouden van gedragingen welke het Opdrachtnemer onmogelijk maakt de Sessie naar behoren uit te voeren.
9.5. De Deelnemer is gehouden Opdrachtnemer onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst van belang kunnen zijn.
9.6. Opdrachtnemer is bevoegd indien:
a. Een Deelnemer zich misdraagt;
b. Een Deelnemer behoorlijke uitvoering van de Sessie onredelijk bemoeilijkt of verhindert;
c. Blijkt uit gedragingen van de Deelnemer dat hij niet wenst deel te nemen aan de Sessie, de Deelnemer de toegang tot de Sessie te ontzeggen. De overeengekomen vergoeding blijft in dat geval volledig verschuldigd, onverminderd het recht van Opdrachtnemer op vergoeding van eventuele schade.
9.7. Het gebruik van of het onder invloed zijn van alcoholische drank of drugs gedurende een Sessie is niet toegestaan.
9.8. Kosten voortkomend uit schade en/of vernielingen aangericht door Deelnemer zullen, voor zover niet op de dader(s) zelf te verhalen, door de Opdrachtgever betaald worden.
9.9. De Deelnemer is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes, diens eigen gedrag en de consequenties hiervan, zowel tijdens de tijd die de Deelnemer en Opdrachtnemer gezamenlijk doorbrengen als daarna.
9.10. De Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die hij, al dan niet naar aanleiding van een advies van Opdrachtnemer, maakt.

Artikel 10. Overmacht
10.1.
Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien hij daartoe verhinderd wordt als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan:
extreme weersomstandigheden; overstromingen; diefstal; natuurrampen; terrorisme; rellen; epidemieën; pandemie; belemmeringen door derden, die van overheden inbegrepen; ziekte of persoonlijke (familie)omstandigheden van Opdrachtnemer; verkeersbelemmeringen; autopech; oorlogen of oorlogsgevaren; brand; internetstoring; stroomstoring; computerinbraak; hackerattack; cyberaanval; storing in het e-mailverkeer; overheidsmaatregelen; wijzigingen in wet- en regelgeving.
10.2. Onder overmacht dient tevens te worden verstaan een niet-toerekenbare tekortkoming van een door Opdrachtnemer inschakelde derde partij.
10.3. Indien uitvoering van de Overeenkomst wegens een overmachtssituatie tijdelijk niet mogelijk is en/of de uitvoering van de Overeenkomst verplaatst dient te worden naar een andere datum of naar een andere locatie, dan zullen Opdrachtnemer en de Opdrachtgever met elkaar in overleg treden om tot een voor beide partijen redelijke oplossing te komen. Opdrachtnemer heeft het recht de eventuele meerkosten die daaruit voortvloeien aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.
10.4. Indien de uitvoering van de Overeenkomst door overmacht tijdelijk onmogelijk is of door overmacht niet (geheel) conform de gemaakte afspraken uitgevoerd kan worden, dan geeft dat de Opdrachtgever niet het recht de Overeenkomst kosteloos te ontbinden of kosteloos te annuleren. In dergelijk geval is Opdrachtnemer bevoegd de Overeenkomst op een dergelijke wijze aan te passen, zodat uitvoering wel mogelijk is, bijvoorbeeld door het online verzorgen van een Sessie. Maakt de Opdrachtgever kenbaar dat hij niet akkoord gaat met de gewijzigde vorm van uitvoering, dan wordt de uitvoering van de Overeenkomst uitgesteld. Indien de Opdrachtgever niet akkoord gaat met het uitstellen van de uitvoering van de Overeenkomst, dan kan de Opdrachtgever de Overeenkomst annuleren en is Opdrachtnemer gerechtigd overeenkomstig artikel 6.2 kosten aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.
10.5. Voor zover Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de Overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, dan is Opdrachtnemer gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te declareren. De Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke Overeenkomst betreft.

Artikel 11. Opschorting en ontbinding van de Overeenkomst
11.1.
Opdrachtnemer is gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten indien de Opdrachtgever en/of de Deelnemer zijn verplichtingen jegens Opdrachtnemer niet nakomt. De Opdrachtgever wordt middels een Schriftelijke verklaring van een dergelijke opschorting in kennis gesteld.
11.2. Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring te ontbinden indien de Opdrachtgever zijn verplichtingen jegens Opdrachtnemer niet nakomt en de Opdrachtgever geen gehoor heeft gegeven aan een gestuurde ingebrekestelling. Indien nakoming blijvend onmogelijk is, dan kan een ingebrekestelling achterwege blijven.
11.3. Voorts is Opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
11.4. Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring te ontbinden, indien na het sluiten van de Overeenkomst, Opdrachtnemer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond te vrezen geeft dat de Opdrachtgever en/of de Deelnemer zijn verplichtingen niet zal nakomen.
11.5. Opdrachtnemer is bevoegd de Overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring te ontbinden,
indien de Opdrachtgever surseance van betaling verzoekt of deze aan de Opdrachtgever wordt verleend, ingeval de Opdrachtgever failliet wordt verklaard of een verzoek daartoe wordt ingediend, ingeval de Opdrachtgever niet in staat is aan zijn schulden te voldoen, overgaat tot beëindiging of liquidatie van zijn bedrijf, onder curatele wordt gesteld, of ingeval een bewindvoerder wordt benoemd.
11.6. Indien de Overeenkomst wordt ontbonden, dan worden alle uitgevoerde werkzaamheden tot aan het moment van ontbinding door Opdrachtnemer aan de Opdrachtgever in rekening gebracht, onverminderd het recht van Opdrachtnemer de schade van de Opdrachtgever te vorderen die Opdrachtnemer door de ontbinding lijdt, waaronder omzetverlies.
11.7. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Opdrachtgever lijdt doordat Opdrachtnemer de Overeenkomst overeenkomstig dit artikel voortijdig heeft ontbonden of doordat Opdrachtnemer de uitvoering van de Overeenkomst heeft opgeschort.

Artikel 12. Geheimhouding en persoonsgegevens
12.1.
Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie, die zij in het kader van hun Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk, als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt is.
12.2. Gesprekken en andere contacten die in welke vorm dan ook tussen Opdrachtnemer en de Deelnemer plaatsvinden, worden als strikt vertrouwelijk beschouwd. Opdrachtnemer zal dan ook aan niemand, ook niet aan de Opdrachtgever, enige mededeling doen over de inhoud en het verloop van deze contacten, tenzij de Deelnemer hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven.
12.3. Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Opdrachtnemer gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en Opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk, dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is Opdrachtnemer niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
12.4. Opdrachtnemer verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Artikel 13. Aansprakelijkheid en verjaring
13.1.
Opdrachtnemer kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade, die een direct of indirect gevolg is van:
a. Een gebeurtenis, die in feite buiten zijn macht ligt en aldus niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals o.a. omschreven in artikel 10;
b. Enige daad of nalatigheid van de Opdrachtgever, diens ondergeschikten, dan wel andere personen, die door of vanwege de Opdrachtgever te werk zijn gesteld of van de Deelnemer.
13.2. De Opdrachtgever is onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de door hem aangeleverde gegevens. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor eventuele schade die (mede) is veroorzaakt doordat de door de Opdrachtgever aangeleverde gegevens en stukken onjuist en/of niet volledig zijn. De Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer tegen alle aanspraken ter zake.
13.3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor een verkeerde interpretatie door de Deelnemer van de inhoud van de Sessie of van een door Opdrachtnemer gegeven advies.
13.4. De inhoud van de Sessie of van een door Opdrachtnemer gegeven advies is niet bindend en slechts adviserend van aard. Deelnemer beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van Opdrachtnemer opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en risico van Deelnemer. Deelnemer is te allen tijde vrij om eigen keuzes te maken die afwijken van de inhoud van de Sessie of van een door Opdrachtnemer gegeven advies. Coachingspraktijk Marjolein ~durf te ZIJN~ is niet gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.
13.5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade/blessures en/of andere klachten die al dan niet direct of indirect in verband gebracht wordt met deelname aan de Sessie.
13.6. De dienstverlening van Opdrachtnemer is naar zijn aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen is. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor niet behaalde resultaten.
13.7. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies, diefstal of het zoekraken van eigendommen van de Deelnemer op de locatie waar de Sessie wordt gegeven.
13.8. Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade of indien een bovengenoemde aansprakelijkheidsbeperking rechtens niet is toegestaan, dan is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van Opdrachtnemer gedane uitkering. Indien Opdrachtnemer (nog) niet verzekerd is, de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, dan is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt, voor zover dat niet in strijd is met enige dwingendrechtelijke wetsbepaling, tot de vergoeding voor de dienstverlening waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
13.9. Elke rechtsvordering wegens een gebrek in de uitgevoerde werkzaamheden verjaart door verloop van 1 jaar nadat de Opdrachtgever de schade heeft ontdekt of redelijkerwijze had kunnen ontdekken.
13.10. Indien de Opdrachtgever toerekenbaar in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens Opdrachtnemer gehouden is dan wel indien de Opdrachtgever onrechtmatig jegens Opdrachtnemer handelt, dan is de Opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade aan de zijde van Opdrachtnemer daardoor direct of indirect ontstaan.

Artikel 14. Klachten
14.1
. Eventuele klachten over de door Opdrachtnemer geleverde diensten dienen binnen 8 dagen na de uitvoering van de werkzaamheden waarop de klacht betrekking heeft Schriftelijk en gemotiveerd aan Opdrachtnemer kenbaar te worden gemaakt. Bij gebreke hiervan wordt de Opdrachtgever geacht akkoord te gaan met de geleverde dienstverlening.

Artikel 15. Intellectuele eigendomsrechten
15.1.
Tenzij Opdrachtnemer en de Opdrachtgever Schriftelijk uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen, is en blijft Opdrachtnemer volledig en exclusief rechthebbende ten aanzien van de intellectuele eigendomsrechten, zoals auteursrechten, die rusten op de Materialen.
15.2. Alle intellectuele eigendomsrechten op een Sessie ontwikkeld door Opdrachtnemer blijven, ook indien de Sessie in opdracht van de Opdrachtgever is ontwikkeld, bij opdrachtnemer berusten, tenzij partijen Schriftelijk uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
15.3. Indien de Opdrachtgever in strijd handelt met de intellectuele eigendomsrechten van Opdrachtnemer, dan is de Opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade die Opdrachtnemer daardoor lijdt, waaronder omzetverlies.

Artikel 16. Vervaltermijn
16.1.
Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten van de Opdrachtgever of van de Deelnemer uit welke hoofde ook jegens Opdrachtnemer in verband met het verrichten van werkzaamheden door Opdrachtnemer in ieder geval na 1 jaar na het moment waarop de Opdrachtgever resp. de Deelnemer bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten.

Artikel 17. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
17.1.
Op alle Overeenkomsten en rechtshandelingen tussen de Opdrachtgever en Opdrachtnemer is Nederlands recht van toepassing.
17.2. Indien een partij een geschil wenst voor te leggen aan een rechter, dan is de rechter bevoegd in het arrondissement waar Opdrachtnemer gevestigd is. De Opdrachtgever zijnde een Particulier heeft de mogelijkheid binnen 1 maand nadat Opdrachtnemer Schriftelijk een beroep heeft gedaan op dit artikel om voor de beslechting van een geschil voor de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.

Download PDF informatieDownload PDF informatie: algemene-voorwaarden-coachinsgpraktijk-marjolein-~-durf-te-zijn-~.pdf

Aanbieding om 2024 goed te starten! - Coachingspraktijk Marjolein - Durf te zijn

Aanbieding om 2024 goed te starten!

30 december 2023 - Leefstijltraject – met 25% korting Om 2024 goed te beginnen bied ik een drietal leefstijl coachtrajecten aan voor € 450,- (in plaats van € 595,-). Kijk op de website `waaruit bestaat een... lees verder »

De website is klaar! - Coachingspraktijk Marjolein - Durf te zijn

De website is klaar!

24 november 2023 - Welkom op mijn... lees verder »

Contact via Whatsapp

Deze website werkt het beste als u de cookies voor social media en statistieken accepteert.